söndag 1 maj 2011

Valborg, glömda veggokorvar, hagel och en gädda

Tjenaaa!

Jag och Simon Lövin var på mitt landställe i valborg och jobbade/brände saker/fiskade.
Efter att vi kommit ut så gjorde vi oss hemmastadda i vår gästbod. efter mycket, mycket tjat så gick Simon äntligen med på att fiska efter middagen.
Vi gick till några klippor väldigt nära huset, där jag och min bror alltid får fisk. jag lärde honom lite snabbt hur man kastar med ett haspelspö, sedan gick jag lite längre bort och började kasta ut min fluga.
Vi fick inte så mycket napp i början, men vi såg många gäddor, varav Simon sade: Jag vill ha upp den närmare, men jag vill inte skada den!!
Han är så snäll...
Men, sedan efter ett tag så kände jag någonting, det var någon gädda på några gånger, men den fastnade inte. När jag hade fått upp flugan så kom gäddan framsimmande så man såg den. Den var fin! Närmare två kilo.
Jag kastade desperat ut igen, men då simmade den iväg...
Det tog ett tag till, sen hörde jag bortifrån Simon att det var en gädda efter där.
Sedan kände jag någonting! En gädda! Den var fast. Jag började dra in linan. Den var inte så stor, definitivt inte den gäddan jag sett tidigare, men en fin ändå. När jag sa att jag fick napp så kom Simon kutande, och sen tog han en bild på den.



















Efter att jag släppt tillbaka den så fortsatte vi fiska. Sedan började det regnet...
Det blev lite segt och kallt, men det gick ändå bra. Sedan började det blåsa...
Det blev svårt att kasta, men det gick ganska bra. Sedan började det HAGLA...
Det blev rent av förjävligt, man började bli lite trött och började tappa känseln i händerna. sedan började det blåsa ÄNNU MER...
Det blev fysiskt omöjligt för mig att kasta, men Simon fortsatte, han blev lite masochistisk, eftersom haglet sved som fan i nacken och han höll på att träffa sig själv med UTÖ-draget flera gånger, så skrek han FISKAA!!!















Jag är lite stolt över honom.
Vi gav oss tillslut och gick upp.
Idag fiskade vi också, men vi fick ingenting och det blåste som fan.

Skitfiske! David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar