lördag 7 maj 2011

Bästa fisket någonsin enligt en amatörs mått mätt

Tjänna! Idag är och var en fantastisk dag. Jag, Loke, Victor och Simon stack ut för att fiska, och enligt mina beräkningar skulle de komma en halvtimme sent, så jag bad de komma halv elva. Mina beräkningar slog alldeles rätt, de kom elva, men vi var iaf ute i god tid!

Så när vi tagit oss till vårat hittils enda utforskade ställe, vårat favoritställe, så började det dåligt. Sen blev det bra, och Loke drog två gäddor under loppet av ingen tid alls. Turligt nog hade vi glömt vågen hemma, men slarvigt uppskattat kan jag garantera att det var gäddor av de högsta kaliberna ni någonsin sett!
Den första, med söta mig i bakgrunden, lite större än den andra. Kul för Loke ialafall att få dra fisk på sitt nya och första egetägda spö^^, som jag förra veckan hade sönder. Tack ialafall Sportfiskarnas AB för att jag fick en ny spötopp. Ni räddade min vecka!

Sen drog Victor ett bottennapp.

Sen har jag för mig, nu i skrivande stund, att det var min tur. Inget monster, men trots storleken gav de flesta gäddorna vi fick en riktigt skön fight!

Dock så fick vi inte med någon intressant bild på min fisk.... Mina goda kamrater må vara goda, men de är inte så bra på kameror! ( Inte jag heller för den delen... Inte alls bättre! )
Men de gjorde inte så mycket, den var ungefär lika stor som Lokes andra! Blev nästan avis på min egna fångst!

Sen drog Victor ett bottennapp.

Sen drog Simpan ett par snabba, två stycken på rad!

Sen drog Victor ett bottennapp.

Sen efter många om och men, mycket gnäll och tråkiga miner så bestämde vi oss för att åka hem. Så Loke och Victor tog årorna och KÖTTADE, medans jag trollade bakom.

PANG

Någonting var på, säkert en hundbajspåse eller nåt liknande. Sicken otur.

HURRA, Nytt personligt rekord. Perfekt matgädda, Loke fick med sig den hem, men vi passade på att väga den på min nya rapalavåg. Vågen är skräp, den vägde bara 1.9kg. Jag har blivit lurad.... Eller så är jag usel på uppskattning... Det var trots allt inte ett nytt rekord, utan en ganska så fin gädda!

Simon behövde bara pinka tre gånger idag, han var hungrig hela dagen, Victor fick en massa bottennapp, men vi blev inte av med ett enda drag. Jag spillde ut kräftskjärtsaft ( misstolka inte.. ) i båten när jag försökte bottenmeta, och Loke fick dra sina andra och tredje gäddor. Mycket mysig dag! Nu gunger det lite i skallen, men ser framemot imorn när jag och Jonas drar ut med hans kompis.

Båten skall nog heta GretaH. En bild på den kommer när vi officiellt döper den!
Tack alla som medgjorde i denna produktion!

4 kommentarer:

  1. *likes* Bästa fisket hittills;DDDDD "Sen drog Victor ett bottennapp." XD Fast du glömde nämna att han faktiskt var nära att dra en ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, Förlåt. Jo det var han ju faktiskt. Men det framgår inte i de här inlägget ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ni kan döpa båten till Mimmli jag..!;>
    Men gött jobbat killar, är stolt över er! Lek snällt med fiskarna hädanefter.;) Bra skrivet Albin, underhållande text.(: Ska kanske bli fan av fiskebloggen? Lycka till fishermenfriends!c:
    /Emelie Jarlow

    SvaraRadera
  4. Hehe, Greta är mer relevant för våran umgängesgrupp ;) Tackar, det tycker jag absolut att du ska bli!

    SvaraRadera