söndag 15 maj 2011

FantASTIsk helg!

Halloj där! Här kommer ett inlägg utan bilder, på grund av oerhört seg dator och dåliga bilder...
Jag var för första gången ute själv i fredags, eftersom jag slutade tidigt. Jag bestämde mig för att åka in under *******bron och försöka mig på lite abborre. Men de vart inga roligt så jag tröttnade och bytte spö till gäddspöt och satte på det enda "gäddraget" jag hade med mig, ett abborrfärgat swimbait. ( det simmar och ser ut som en fisk ). Plötsligt högg en gädda, ingen jättestor men på 1,6. Sen hände inget mer och inget mer förrns jag bestämde mig för att byta sida på "farleden".

Där hände nåt roligare. Först fick jag en gädda på 0.9, och 100meter där ifrån drog jag mitt livs största dokumenterade gädda. 15.7kg!! Makalöst dålig lögn, 3.6, men fortfarande min största ^_^...

Skojskoj, sen var vi ute igår, Simon, Luis och jag. Luis drog sin livs FÖRSTA gädda, på ca 0.1-0,2kg.. Det var nästan så att min buster jerkbait vägde mer. Jag hade hugg på mitt ytjerkbait, mycket häftigt men tappade den.

Och idag var vi ute, Simon, Simons kompis Oscar, Pappa och jag. Resultat: en gädda. Dagens händelse var endå när pappa plurrade. Grattis Grattis!

Nu ska jag titta på Hockey. Finland gjorde precis mål. Tusan.. Bilder kommer någon gång under veckan.

Hejsvejs!

3 kommentarer:

  1. Grattis till gäddan Albin :D ! haha Luis XD Ofta din pappa ramlade i, klant??? XD

    SvaraRadera
  2. AA JAG KÖTTADE SÖNDER :DDDDDDD

    /LUIS <3 man börjar litet sen går det uppåt^^

    SvaraRadera
  3. ja, det var lite klantigt Loke^^ ja Luis, men du kan fasiken inte ro ;)

    SvaraRadera