tisdag 9 augusti 2011

Dag 3


käckemackor och Bruten Del på åran

Allting helt och färdigt, Ut och fiska! Äntligen framme, nu kan vi bara passa på och göra det vi kom för.
Mjukosten är slut ( Vårat enda pålägg på mackan )
Victors mamma kommer till Lullehovsbron. På vägen dit hinner loke dra en gädda. Men den var så liten så den behöver inte vara med i bloggen!

Så fick vi mer knäckebrö, mjukost ( två tuber ) och en massa godis och vatten. Perfa!


Knäckebröd Med mjukost! Och på sidan ligger min omtalade "abbarn", mitt absolut bästa bete! Åtminstone på gädda. Och tack för det kastade jag in det i bron så en stor bit av de flög av..


Dock fungerar det fortfarande!




Om ni tittar på kartan i inlägg 1 Ser ni att vårat läger låg på närmaste sidan av bron. Den sidan åkte vi på för att komma till bron, men vi tog ANDRA sidan för att passa på och fiska av vassen. Massvis med vass! Mums.
Sen började det blåsa. Så vi tröttnade och skulle åka över till vårat läger. Men vi rodde i motvind, och tröttnade på att det tog så lång tid. Så Vi satte oss en person per åra. Då gick det fort! Tills:

!!!PANG!!!

Åhnej. Dock var det inte årtullen som gick sönder den här gången, nu var det pinnen som man sätter i båten, som går från åran.. Den hade gått av, och halva pinnen satt kvar i båten.

"Dags för sjöräddningen snart?"
"Jag ringer ALDRIG sjöräddningen och betalar pengar för en sånhär sak!"
Og Arg!

Så det blev till och paddla tillbaks till lägret. I motvind... Men vi kom fram tillslut!


Nu hade vi ju ialafall saker att äta. Godis, mackor, mjukost. Middag blev chiliconcarne.

Sen ringde jag mamma <3
"Jag kan inte gör något just nu, men jag kommer imorgon!"
(Tack mamma!)
Loke och Og, så söta^^
Victor pinkar!

Sen bestämde vi oss för att elda. Så Victor passade på att visa vad han kunde inför kameran!

Coolt!

Sen gick Loke och la sig, och jag och Og satt kvar uppe en bra stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar