tisdag 21 juni 2011

Dålig Uppdatering

Ingen vidare uppdatering på bloggen de senaste veckorna, jag hade hoppats på att de andra skulle skriva lite efter turerna vi varit på, men så blev det inte. Lägger upp lite bilder på det som har hänt de senaste veckorna:

Fredag 27 Följde den omtalade jamrastaman Simon Lövin med och fiskade. Det var en blöt dag, jag var på dåligt humör och mådde inte bra. Vi fick fyra gäddor, och ett par ordentliga ythugg. Jag mådde bättre! Mycket bättre!

Söndag 29 maj


Loke drar ett nytt rekord, 2.5kg! Tillbaka ut i det fria

Jag drar nytt rekord samma dag, 3.8, på mitt abborrfärgade swimbait. Ett av de få bra dragen jag hittat på highsport^^!

Broöppning, Den fantastiska Nockebybron!

Sedan inköptes också ett nytt bete som jag inte har på bild.. En Salmo slider, röd/grön som går på ytan. Ett fantastiskt bete att fiska med! Supermysigt!

Den förlorade Söndagen!
Och det här är enda bilden jag har från den förlorade söndagen. Jag hade fått för mig att jag skulle gäddmeta, så vi åkte in för att fiska efter abborre under bron som bete. Det första som händer är att jag får fisk, och det är en abborre på 4.5hg! Släpptes tillbaka, och sen stack vi iväg tack vare att Luis hade dragit betesfisk. MetArn alltså! Sen fick vi ingen gädda på hela dagen, och åkte tillbaka till bron. Där hade jag nåt som högg igen. Dum som jag är sitter jag med pimpelspö, och tunn nylonlina. Den drog av min pilk... på med en ny, den tas igen och dras av igen.

Vi blev tillslut av med tre pilkar på den dan. SATFLÄSK.... ^_^

Och idag var jag ute och metade och kastade. Så fick jag napp på metet, samtidigt som jag hade min spinnare ute, och blev lite virrig och vimsade bort mig.. Typiskt mig.

Sen fick jag tillslut två abborrar på min spinnare. Och sen kastade jag bort min spinnare... Typiskt mig!
Fantastisk storlek!

Och nu håller också mina haspelrullar på att packa ihop.. Min Shimano 2000 som jag fick av min käre far för 11 år sedan segar, och min "Jack Sheldon" ( skräp från Highsport... ) trögar vid invevning... Typiskt, jag som ska till Davids landställe och Till norge... Nu hänger allt på Ambassadeuren. Som tur var är den omskött och välsmord, så vi får väla se vad som händer!

Men mitt liv är väldigt bra just nu! Jag har sommarlov och ont i magen! Typiskt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar